Skip to content

معرفی واحد

مرکزهدایت و پایش مراقبتهای درمانی(MCMC)

MEDICAL CARE MONITORING CONDUCTION

اهداف کلی:

۱- ارتقاءکمیت و کیفیت ارائه خدمات           

۲- ایجاد سیستم نظارتی واجرایی پایش

۳ -هدایت الکترونیکی مناسب نظام سلامت با ایجاد یک داشبورد مدیریتی

فعالیتها واستراتژی های  سیستم  پایش مراقبتهای درمانی(MCMC)

۱.هدایت و سازماندهی نقل و انتقال بیماران  بصورت سامانه ای والکترونیک از مرکز درمانی شهرستانها به مراکز درمانی مرکز استان وبین مراکز بلوک

۲. هدایت و ساماندهی نقل و انتقال  بیماران بین استان ومراکز درمانی  ساب قطب استانهای مجاور 

۳.پایش ۲۴ ساعته اورژانس بیماستانها از طریق دور بین های مدار بسته در زمینه مراقبتهای پزشکی وپرستاری ، ایمنی و حریم بیمار

۴. مشاهده  انلاین و مدیریت اطلاعات و آمار تختهای اشغال  و آزاد کلیه بیمارستانهای دولتی تابعه دانشگاه

۵.  همکاری با ستاد حوادث غیر مترقبه ( اعلام آماده باش به بیمارستانهای مجاور محل حادثه ، جابجایی بیماران از بیمارستانهای نزدیک محل حادثه به سایر بیمارستانها ، جمع آوری مشخصات مصدومان و آمار مراجعین ،  شرکت در توزیع و تریاژ بیماران و مصدومان

۶. پایش ۲۴ ساعته دوربینی اورژانس بیمارستانها درجهت کنترل سطح کیفی وکمی خدمات ارائه شده 

۷.  مداخله وپیگیری مستمردرخصوص مادران باردار ونوزادان واطفال کمتر از ۵سال درمعرض خطرکه دربیمارستانها بستری ونیاز به اعزام به مرکزمجهزتر دارند

۸. دریافت و رسیدگی اولیه و پیگیری شکایات درمانی تلفنی در سطح استان

۹. ثبت رایانه ای آمار و اطلاعات موارد پذیرش وعدم پذیرش دراعزامها وتحلیل آن جهت شناخت معضلات موجود وبرنامه ریزی اصلاحی

۱۰.ارائه گزارش عملکرد ۲۴ساعته به ریاست محترم دانشگاه (بیان مشکلات ومداخلات )

۱۱.  مدیریت رعایت اصول حاکمیت بالینی از طریق رصد شاخص های موجود در سیستم MCMC

۱۲.  مدیریت اعلام خرابی دستگاههای حساس تجهیزات بیمارستانهای استان

۱۳. برگزاری جلسات منظم روزانه یا هفتگی برای پیگیری شکایات مطرح شده درمانی در سطح استان

۱۴.  بازدید از مراکز درمانی در شیفتهای مختلف به صورت منظم